sobota, 15 stycznia 2011

Inne

Jaki typ oczyszczalni wybrać

Wybór oczyszczalni zależy od potrzeb użytkowników. Liczby osób, charakteru budynku, co za tym idzie ilości wytwarzanych ścieków. A także od wielkości działki i poziomu wód gruntowych.

Wielkość

Im więcej osób mieszka w domu tym większa oczyszczalnia jest potrzebna do neutralizacji ścieków. Większa, tzn. o pojemniejszym zbiorniku głównym. Wraz z objętością oczyszczalni, rośnie moc przerobowa jak i cena instalacji. Nie rosną natomiast koszty użytkowania.
Natomiast zbyt mały zbiornik, może być przyczyną większej częstotliwości odwiedzin firmy asenizacyjnej. Pamiętajmy, że w oczyszczalniach gromadzi się osad, który trzeba, co prawda rzadko, wywozić.
Wielkosć zbiornika zeleży także od charakteru użytkowania. Mniejszą oczyszczalnie zainstaluje się przy domku weekendowym, na działce. Większą jeżeli użytkownicy stale przebywają w domu.

Typ oczyszczalni

Mam tu na myśli wybór pomiędzy oczyszczalnią tlenową, z pompką napowietrzającą, ale za to bez sieci rozsączającej. A oczyszczalnią beztlenową, nie potrzebującą energii elektrycznej ale z koniecznością ułożenia rur rozsączających.

Oczyszczalnia tlenowa

Jej zalety to:
  • Brak sieci rozsączającej.
  • Pełne oczyszczanie w zbiorniku gnilnym. Woda wypływająca z oczyszczalni może być odprowadzona do wód powierzchniowych.
  • Nie wymaga dużej powierzchni
Wady
  • Konieczność podłączenia elektryczności. Zużycie prądu (niewielkie)

Oczyszczalnia beztlenowa

Zalety:
  • Nie wymaga elektryczności. Mniejsze koszty użytkowania
Wady:
  • Potrzebna nieco większa powierzchnia do budowy sieci rozsączającej












4 komentarze:

  1. Ja niestety nie mogłem u siebie zrobić oczyszczalni ścieków, więc skończyło się na ekologicznym szambie. Jestem z niego bardzo zadowolony i uważam, że całość działa znakomicie. Do tego jeszcze w sklepie dostudni.pl zamówiłem kila fajnych narzędzi które pomagają mi utrzymywać sprawność w tej całej instalacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat u mnie jest szambo z którego ja również jestem bardzo zadowolony. Moim zdaniem bardzo ważną sprawą jest to, aby całość działała sprawnie. U mnie instalację wodną oraz kanalizacyjną podłączali hydraulicy z https://hydraulik-warszawa.pl i jestem z efektu bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama oczyszczalnia jest dobrym wyborem, ale aby ją również wykonać to na pewno niezbędne będzie wezwanie hydraulika. Akurat ja niedawno korzystałam z usług https://hydraulik.wroclaw.pl/instalacje-i-uslugi/ i faktycznie na p[racach hydraulicznych zna się on doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy napotykasz problem hydrauliczny w swoim domu, jak przeciekająca rura czy zatkany odpływ, ważne jest, aby szybko znaleźć rzetelną pomoc. Warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy oferują szybką i skuteczną reakcję na tego typu awarie. Polecam sprawdzić firmę dostępną pod tym linkiem https://g.co/kgs/fwEXQE, która jest znana z szybkiej reakcji i profesjonalnego podejścia do każdego problemu.

    OdpowiedzUsuń